Arkeen paluuta kesälomalta – treeni suunnitelmat

Nyt on reipasviikko oltu töissä ja salilla on heinäkuun aikana käyty satunnaisesti. Liian vähän siihen nähden mitä suunnittelin, mutta ehkäpä on hyvästäkin irrottautua siitäkin hetkeksi. Kuitenkin paluu arkeen on nyt käsillä ja tarkoitus on nyt reenata kolme kertaa viikkoon salilla. Reenipäivät ovat tiistai, torstai, lauantai. Ohjelma millä tulen jatkamaan on kaksijakoinen, minkä olen todennut itselleni tähän tilanteeseen parhaaksi. Aijemmin reenasin neljäjakoisella, mutta aina ei kerennyt sitä neljään reeniä viikkoon tehdä niin, ennen kuin koko kroppa oli reenattu läpi niin siihen meni toista viikkoa. Nyt kuitenkin tällä taktiikalla ja kahdella reenillä on reenattu runko läpi. Pikkuisen olen suunnitellut muuttavani tätä, että jokatoinen viikko on enemmän volyymiä ja jokatoinen on sitten vähän enemmän voima painotteinen. Tässä kaksijakoisessa ohjelmassa reenaan periaatteella vetävät/työntävät. Viikon reenit näyttää tältä:

Siinäpäs karkeesti mitä on tullut suunniteltua. Liikeitä tulee lihasryhmille 2-3 ja ennen työsarjoja 2-3 lämmittelysarjaa. Volyymissä 12-20 toistoa ja voimaviikolla 6-8 toistoa.  Kahdella reenillä siis kroppa läpitte kokonaan ja kolmannessa reenissä voin tehdä palautumisen mukaan molempia. Tätä on helppo muuttaa suuntaan jos toiseenkin.

Seuraavasssa aiheeseen liittyvässä kirjotuksessa pikkasen ruokavaliosta, jotta kesäkilot saadaan tiristeltyä pois.

Add a Comment

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *